NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA

FAQ

  • Czy oferujecie pomoc w otwieraniu działalności gospodarczej?

    Pomagamy w otwarciu działalności gospodarczej, wspieramy w wyborze najlepszej formy opodatakowania.

  • Kiedy możemy nawiązać współpracę?

    Współpracę możemy nawiązać już w momencie zakładania działalności. Jest również możliwość nawiązania współpracy w każdym momencie prowadzonej działalności – jedyne, co należy zrobić, aby rozpocząć współpracę, to przekazać nam całą dokumentację od początku bieżącego roku.

  • Czy termin przekazania dokumentów do księgowości jest wyznaczony, czy można to zrobić w dowolnym momencie?

    Termin przekazania dokumentów do księgowości jest uzależniony od warunków współpracy ustalonych w umowie – standardowo jest to 10 dzień następnego miesiąca (np. dokumenty do księgowania miesiąca lipca, prosimy o dostarczenie do 10 sierpnia).

  • Czy możliwa jest obsługa zdalna?

    Oferujemy usługi księgowe dla Klientów w całej Polsce – odległość nie ma znaczenia. Wszystkie dokumenty potrzebne do rozliczeń przekazują Państwo do Biura mailem bądź pocztą/kurierem. Istnieje również opcja, że dokumenty możemy odbierać osobiście.

  • Czy wysyłacie deklaracje do urzędów?

    Tak, po udzieleniu nam pełnomocnictwa w Urzędzie Skarbowym (formularz UPL-1 przygotowywane jest już w momencie podpisania umowy o prowadzenie obsługi księgowej) nasze Biuro Rachunkowe drogą elektroniczną przekazuje bezpośrednio do Urzędu odpowiednie deklaracje. Dodatkowo zajmujemy się wysyłką odpowiednich deklaracji do ZUS.

  • Czy zajmujecie się sporządzaniem rocznych rozliczeń podatkowych?

    W ramach umowy o usługowe prowadzenie księgowości zajmujemy się sporządzaniem rocznych zeznań podatkowych. Dodatkowo wysyłamy je również do urzędów. Rozliczamy z podatku dochodowego również osoby fizyczne nie prowadzące działalności gospodarczej.

  • Co w przypadku, gdy potrzebuję wglądu do faktury lub innego dokumentu?

    W razie konieczności uzyskania wglądu do danych dokumentów, prosimy o informację telefoniczną bądź mailową – niezwłocznie skanujemy dany dokument i przesyłamy go drogą elektroniczną. Mogą Państwo również przyjść do biura osobiście i na miejscu przejrzeć dokumentację.

  • Co mam zrobić w przypadku kontroli z Urzędu Skarbowego lub ZUS?

    Po nawiązaniu współpracy z naszym Biurem Rachunkowym, udzielają nam Państwo odpowiednich pełnomocnictw do kontaktu z Urzędem Skarbowym czy Zakładem Ubezpieczeń Społecznych. Zdajemy sobie sprawę z tego, iż każda kontrola wprowadza stres i zaniepokojenie u każdego Klienta, dlatego też służymy Państwu obszerną pomocą i wsparciem, wiedzą oraz doświadczeniem w kwestiach dokumentacji, procesów prowadzenia przedsiębiorstwa, dzięki czemu odpowiemy na każde zadane przez urzędnika pytanie, a kontrola przebiegnie sprawnie, szybko i bezstresowo.

  • Co jeśli popełnicie błąd?

    W każdym przypadku staramy się działać profesjonalnie i kompetentnie, minimalizując do zera ryzyko wystąpienia nieścisłości lub błędów w dokumentacji. Jednakże w przypadku pojawienia się ewentualnych błędów lub pomyłek, które wystąpiły w wyniku naszych działań zawsze bierzemy pełną odpowiedzialność.

    Jesteśmy objęci odpowiednią polisą OC dla działalności z zakresu usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, ksiąg podatkowych oraz kadr i płac. 

  • Jakie obowiązki należą do mnie?

    Do Państwa najważniejszych obowiązków zaliczamy terminowe przekazywanie dokumentów niezbędnych do prawidłowego wykonania naszych usług, bieżące informowanie o istotnych zmianach w prowadzonej działalności oraz terminowe regulowanie należności wobec Urzędu Skarbowego, ZUS oraz z tytułu obsługi księgowej.

  • Czy dokumenty księgowe muszę do was dostarczać osobiście?

    Sposób przekazywania dokumentacji uzależniony jest od Państwa preferencji. Umożliwiamy kilka sposobów dostarczania dokumentów – osobiście do siedziby biura, drogą mailową, za pośrednictwem poczty bądź kuriera. Dokumenty również możemy odebrać osobiście z Waszej siedziby.  

  • Czy posiadacie ubezpieczenie do odpowiedzialności cywilnej dla podmiotów uprawnionych do wykonywania działalności usługowej w zakresie prowadzenia ksiąg rachunkowych?

    Tak, jesteśmy objęci odpowiednią polisą OC dla działalności z zakresu usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, ksiąg podatkowych oraz kadr i płac.  

  • Czy posiadacie licencję uprawniającą do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych?

    Posiadamy Licencję Ministerstwa Finansów uprawniającą do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych nr 30077/02.

    Ponadto na bieżąco aktualizujemy naszą wiedzę, uczestnicząc w szkoleniach i webinarach dotyczących zmian podatkowych.